Nadváha a touha po dětech

váhaPokud chcete otěhotnět, nemusíte mít bezpodmínečně ideální hmotnost, neboť u většiny žen není plodnost narušena několika málo kilogramy navíc. To, co mnozí podceňují je, že též podváha může vaší plodnosti hodně uškodit a může způsobovat problémy s otěhotněním.

Pokud je Váš BMI nad 25, může vaše hmotnost negativně ovlivnit plodnost. V tomto případě byste se měla svěřit profesionální pomoci, místo toho, abyste nekontrolovaně hladověla. Mnohé diety nejsou vyvážené a snižují připravenost na početí. Obraťte se na zkušeného výživového poradce, který Vám poradí, jak můžete zdravým způsobem hubnout. Nadváha je na pováženou také z jiných důvodů: Vaječníky jsou schopné uskladnit velké množství tuku, pak již nedochází k ovulaci a hormonální rovnováha je porušená. Navíc jsou ženy s nadváhou častěji náchylné k potratům než ženy s normální váhou. 

 

Malá změna-velký účinekbmi-touha po dětech-těhotenství

Abychom Vás povzbudili, je známo, že již omezení hmotnosti o 5 - 10 % může u žen, které mají problém otěhotnět a BMI více než 25, mnohonásobně zvýšit naději na těhotenství. Omezení nadváhy často vede k naprosto spontánnímu početí a je jedním z nejdůležitějších činitelů při snaze pořídit si miminko. 

 

Vzorec BMI

BMI (Body-Mass-Index) se dá spočítat následujícím vzorcem:BMI = kg/m2;

Jako příklad vypočítáme BMI ženy, která měří 1,65 m a váží 80 kg:

výška x výška: 1,65 x 1,65 = 2,7225

hmotnost/výsledek: 80 : 2,7225 = 29,38

BMI u této ženy je: 29,38

Získejte přehled na stupnici BMI.

 

Podváha a plodnost

Také výrazná podváha (BMI 18 nebo méně) může vést k poruchám cyklu. Často je průvodním jevem vynechávání ovulace nebo dokonce menstruace.Při podváze je třeba dbát zvláště na to, abyste užívala všechny důležité živiny v dostatečném množství.Dostatek tělesného tuku je důležitý, protože  pohlavní hormony potřebují tuk pro svoji výrobu i látkovou výměnu.

Pokud chcete přibrat na váze, protože máte pocit, že vaše nízká hmotnost omezuje připravenost na otěhotnění, pak to, prosím, provádějte zdravým způsobem. Dejte ruce pryč od potravin bohatých na kalorie ale chudých na živiny.